Search This Blog

Monday, February 4, 2013

Perlu untuk DILINDUNGI vs Need to be PROTECTED



Assalamu'alaikum wbt...

Alhamdulillah, kita masih diberi lagi nikmat pinjaman kehidupan oleh Yang Maha Esa...Sesungguhnya, kehidupan di dunia ini hanyalah sementara sebagai jambatan merentasi sebuah kehidupan yang kekal abadi di sana...AllahuAkbar!!!


Berkaitan dengan tajuk entry di atas, saya ingin menyoal anda semua, mengapakah hidup kita perlu diteruskan jua walaupun kita dibebani pelbagai masalah ??? Jawapannya amat mudah sebenarnya kerana kita semua hidup dan masih lagi hidup....Allah SWT juga menegah HambaNYA hidup di dalam keadaan putus asa, dek kerana itulah, kita perlu BERIKHTIAR untuk mencari sebuah kehidupan yang sempurna supaya amal ibadah kita kepadaNYA jua akan sempurna, insyaAllah...Ini kerana bila hati tenang, jiwa pun tenang, maka hidup pun akan tenang...Wallahu'alam...  


Berbalik kepada isi utama yang ingin saya sampaikan di sini adalah MENGAPA, MENGAPA,  dan MENGAPA semua orang masih tidak ingin, tidak berapa nak pasti dan katakan tidak untuk kita memiliki skim perlindungan untuk diri sendiri dan insan-insan yang kita sayangi???


Mari kita rungkai serta mari kita selongkar jawapan kepada persoalan di atas...(jeng...jeng...jeng)

Pertama: Mungkin kerana faktor kurangnya ilmu pengetahuan tentang kepentingan skim takaful
untuk kehidupan kita.

Kedua: Mungkin juga kerana faktor usia yang mentah dan muda itu yang berfikiran bahawasanya masa depan yang mantap dapat dicari tanpa sebarang permasalahan. Maka, tidak perlu untuk diri dilindungi lagi.


Begitulah antara jawapan-jawapan yang seringkali kita boleh simpulkan untuk menjawab persoalan di atas. Sebenarnya, banyak kebaikan yang kita boleh dapat dengan mengambil skim takaful ini. Untuk kesempatan ini, saya ingin memperkenalkan Takaful Prudential BSN kerana ianya bukan setakat cover medical dan pampasan (pampasan kemalangan, pampasan kematian dan pampasan sakit kritikal) sahaja malah dapat mengajar kita bagaimana kita boleh menguruskan kewangan sendiri dengan saving account. Pakej ini dikenali sebagai pakej 3 dalam 1 atau boleh diibaratkan seperti anda beli 1 tapi dapat 3 sekaligus. So,what???


Siapa kata skim takaful ini merugikan sekiranya kita tidak pernah membuat apa-apa tuntutan terhadap insuran kita??? Sudah tentu jawapannya TIDAK sama sekali kan??? 


Selain itu, kita boleh buat donation sekali sebab Takaful Prudential BSN ini juga berlandaskan Syariah dan Tabarru'. Di samping kita buat insurans, kita boleh melabur, buat saving secara tak langsung dan kita juga boleh menderma...kan??? Memang berbaloi-baloi...

Jom kita tengok keratan akhbar di bawah:-)



Jangan biarkan pisang berbuah dua kali...


Sungguh sayu kan bila korang semua tengok dan baca statement di dalam keratan akhbar di atas??? Cuba anda pejamkan mata dan bayangkan perkara itu berlaku pada diri kita sendiri dan sanak saudara serta kaum kerabat terdekat dengan kita...Ya Allah, Hanya Allah sahaja Yang Maha Mengetahui akan betapa beratnya masalah itu...Tiada siapa yang sanggup tolong kita kalau kita sendiri tidak mahu lagi untuk cuba menolong diri kita sendiri...Betul tak???


Allah SWT juga menyuruh untuk HambaNYA berusaha dan berikhtiar dalam menjalani kehidupan yang sempurna...Tetapi apabila jadi macam ini, menangis melimpah air mata darah sekali pun, sudah tidak berguna lagi...Yang hanya kita mampu pada saat ini, pasrah segalanya akan ketentuan TAQDIR... 


Sekali lagi, saya ingin menyeru agar anda BUKA MATA & BUKA MINDA untuk membuat pelaburan serta memiliki skim perlindungan bersama TAKAFUL PRU-BSN untuk masa depan kita semua kerana janganlah kita sangkakan pelangi yang indah itu akan selamanya dapat dilihat keindahannya kerana sang petir tetap akan muncul juga untuk memusnahkannya , cuma waktu sahaja yang akan menentukan...KITA MAMPU MENGUBAHNYA !!! INGATLAH ORANG-ORANG YANG TERSAYANG...




Malang tidak berbau...


Benarlah, malang itu memang tidak berbau....Kalau lah malang itu dapat kita hidu, nescaya saya amatlah yakin bahawasanya skim Takaful ini mestilah menjadi salah satu barangan @ produk yang laris seperti "goreng pisang panas" di musim sejuk...kan???


Bukan setakat itu sahaja, terdapat juga antara faktor-faktor mengapa kah kita perlu untuk mengambil TAKAFUL PRUDENTIAL BSN??? 


1) Takaful tidak mempunyai riba dan medical benefit dia memang banyak.
 
2) Client boleh mendapatkan bonus sekiranya tidak claim apa-apa selama setahun.
3) Membantu kepada pasangan yang sudah berkahwin untuk mendapatkan plan pendidikan anak-anak mereka.
4) Membantu untuk pelunasan hutang-hutang sekiranya kita meninggal dunia.
5) Membantu orang kehilangan upaya kekal yang disebabkan kemalangan untuk meneruskan kehidupan.


Baiklah, setakat ini sahaja coretan saya untuk entry kali ini. Fikirkanlah dan selamat membuat keputusan yang bijak untuk diri sendiri dan juga insan-insan yang kita sayangi SEBELUM ANDA TERLAMBAT... Jika anda berminat untuk mengetahuinya dengan lebih lanjut tentang Skim Takaful Prudential BSN ini, boleh lah anda menghubungi saya, AHMAD ZAHARI BIN AZIZ di talian 014-5301993. Segala perkhidmatan di atas setiap penerangan yang diberikan adalah PERCUMA. So, jangan lepaskan peluang HEBAT untuk pelaburan yang HEBAT dan demi kehidupan yang anda yang HEBAT.
Sekian,wassalam...



Kehidupan anda, keprihatinan kami,

AHMAD ZAHARI AZIZ
Wealth Planner



Prudential BSN Takaful takaful keluarga insurans keluarga takaful anak insurans anak insurans bayi takaful baby kelebihan medical card kepentingan medical card kepentingan insurans kepentingan takaful insurans takaful terbaik kelebihan prubsn takaful sistem insurans prudential perniagaan agen agent income side income part time full time plan pakej 3 dalam 1 simpanan perlindungan protection kad perubatan takaful insurans hayat takaful health takafulink takafullink firstlink smartlink prulady takaful puteri takaful ummah prubsn blog insuran prudential kebaikan prudential kesihatan education plan plan pendidikan perancang kewangan anda claim isu prudential bsn penyakit kritikal semak bayaran prudential takaful pembayaran online bil prubsn takaful panel hospital prudential risiko kesihatan prudential untuk anak kenapa perlu insurans takaful perlukah insurans untuk anak mengapa wanita perlu ambil insurans takaful takafulink series merancang persaraan takaful health 2 prulife pakej semasa pregnancy pakej semasa kehamilan insurance agent baby benefit bajet bijak 36 penyakit kritikal pakej terbaru prubsn takaful takaful prudential bsn terbaik di asia cerita pasal insurans takaful jom bisnes jom business kerja part time apa beza takaful dan insurans usahawan takaful prudential insurance contact produk prudential bsn takaful free quotation prudential elaun hospital elaun wad elaun pembedahan ko-takaful co-takaful zero deductible cash less syarikat prudential assurance kad perubatan prudential prubsn ummah saving kad kesihatan ejen Klang Valley KL Shah Alam Puchong Putrajaya Cyberjaya Serdang Rawang Damansara Petaling Jaya Kuala Lumpur Kajang Bangi Gombak Ampang Klang Tanjung Malim Perak Selangor Negeri Sembilan Seremban Nilai Sepang Dengkil bsn takaful malaysia bsn prudential takaful pru ummah prudential-bsn takaful pengecualian umum takaful malaysia pru raise dapatkan medical kad sekarang contributor pru bsn hilang punca sara hidup apply credit card medical card takaful prubsn income tax pinjaman perumahan prubsn 3 dalam 1 pengendali takaful terbaik asia pbtb syarikat insurance di pkns shah alam cara memohon agen bsn takaful health 2 takaful health enrich

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...